پایگاه خبری تحلیلی افق شرق

دیده بان شفافیت و عدالت سیستان و بلوچستان

پایگاه خبری تحلیلی افق شرق

دیده بان شفافیت و عدالت سیستان و بلوچستان

افق شرقی دیده بان شفافیت و عدالت در جنوب شرق ایران

پایگاه خبری تحلیلی افق شرق|Ofoghshargh.ir

آخرین مطالب

 آیا کسانی که متولد شهرستان های زاهدان و زابل و حتی بعضا در چابهار نیز ساکن نیستند ولی چون جذب این نیرو ها از طریق طرح تحول سلامت با حقوق بین 2 تا 5 میلیون تومان صورت میگیرد ، برای استخدام و نقل مکان به این شهرستان در این فراخوان شرکت کرده اند ، بومی محسوب میشوند اما کسانی که متولد و ساکن چابهار هستند غیر بومی اند ؟


چندی پیش سایت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اطلاعیه ای را مبنی بر جذب نیرو های بهداشتی در قالب طرح تحول سلامت از طریق یک شرکت خصوصی اعلام کرد و از متقاضیان با اولویت نیروهای بومی خواست به شبکه بهداشت شهرستان مورد تقاضا مراجعه نمایند .


جالب اینجاست شبکه بهداشت شهرستان چابهار برخلاف معمول ، هیچگونه اطلاعیه ای مبنی بر استخدام منتشر نکرد وحتی برخی افراد بومی که با دیدن آگاهی سایت دانشگاه به این اداره مراجعه میکردند ، با پاسخ های همچون : " استخدام تمام شده " ، " نیاز نداریم " و ... روبرو می شدند ، گویی از ابتدا قرار نبوده کسی از نیروهای بومی چابهاری در این شبکه جذب شود . با این وجود به گفته الف . بلوچ از اهالی بومی چابهار و کارشناس بهداشت محیط ، با اصرار زیاد و پیدا کردن واسطه و آشنا مدارک برخی از افراد بومی را برای بررسی دریافت کردند .

اما متاسفانه پس از اعلام نتایج از بین حدود 20 نفر از کسانی که در این استخدامی قبول شده بودند ، فقط 2 نفر بومی و از اهالی بلوچ چابهار هستند و بسیاری از نیروی های بومی که در آزمون استخدامی شرکت کردند , رد شدند که تعدادی از ایشان به خبرنگار ما اعلام کردند ، نتایج این آزمون هیچگاه اعلام نشد و مشخص نشده بر اساس چه ضابطه ای نیرو های بومی را رد کردند ، حتی در برخی رشته ها مانند مامایی با وجود اینکه تعداد افراد مورد نیاز بیشتر از شرکت کننده ها بود ، تعدادی از نیروهای بومی شرکت کننده رد شدند و مورد پسند مسئولین محترم دانشگاه  علوم پزشکی زاهدان و شبکه بهداشت و درمان چابهار قرار نگرفتند .

تحقیقات خبرنگار ما نشان میدهد ، شرکت خصوصی که دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از از طریق آن اقدام به جذب نیرو میکرد  شرکت " امداد هامون " به مدیر عاملی ابراهیم خمری یک شرکت خانوادگی است و نام فامیلی تمام اعضای هیئت رئیسه آن نیز خمری و از اهالی شهرستان زابل میباشند . جالب اینجاست تحقیقات ما نشان میدهد نام خانوادگی بسیاری از افراد قبول شده در این استخدام "کیخا" ، "خمر" و ... که همگی از اهالی محترم شهرستان زابل و یا مقیم زاهدان هستند ولی نام خانوادگی افرادی که رد شده اند " بلوچ " ، "هوت " و ... هستند که عمدتا از اهالی چابهارند ، با این شرایط باید از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و مدیریت محترم شبکه بهداشت چابهار جناب آقای جنگی زهی پرسید منظور ایشان از اولویت نیروهای بومی برای شهرستان چابهار چیست ؟ آیا کسانی که متولد شهرستان های زاهدان و زابل و حتی بعضا در چابهار نیز ساکن نیستند ولی چون جذب این نیرو ها از طریق طرح تحول سلامت با حقوق بین 2 تا 5 میلیون تومان صورت میگیرد ، برای استخدام و نقل مکان به این شهرستان ، در این فراخوان شرکت کرده اند ، بومی محسوب میشوند اما کسانی که متولد و ساکن چابهار هستند غیر بومی اند ؟

نکته دیگر اینجاست وقتی نیرو های مورد نظر جذب شدند ، و فقط چند نفر برای تکمیل ظرفیت مورد نیاز است ریاست محترم شبکه بهداشت چابهار در نماز جمعه 4 تیرماه چابهار و از طریق امام جمعه محترم جناب مولوی عبدالرحمان چابهاری برای نشان دادن ژست سیاسی اقدام به انتشار اطلاعیه استخدام میکند ، درحالی که نیرو های مورد نظر جذب شده اند و فقط چند نفر در یک شغل برای تکمیل ظرفیت مورد نیاز است .

باید از وجدان آگاه مسئولین مربوطه پرسید چرا با اقدامات خود اینگونه دین خود را به دنیای دیگران میفروشند و با دامن زدن به اختلافات قومی در استخدامی ها زمینه نارضایتی عمومی را فراهم میکنند ، علاوه بر این ، این نیروهای غیر بومی جذب شده که عموما پس از مدتی با استفاده از روابط قومی که در مرکز استان و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان دارند ، با گرفتن انتقالی به شهر خود میروند ، و به مشکلات بهداشت و درمانی شهرستان های بلوچستان که از لحاظ شاخص های بهداشتی مانند مرگ و میر مادران و نوزادان بدترین وضعیت را در کشور دارند ، دامن میزنند . با این شرایط از یک طرف شهرستان های بلوچستان کمبود نیرو دارند و از طرف دیگر با توجه با اشباع مجوز های جذب نیرو امکان جذب نیروی جدید نیز میسر نخواهد بود .

والله اعلم بالقلوب

علیرضا بلوچ


لازم به ذکر است باتک نیوز آمادگی دارد جوابیه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان یا شبکه بهداشت و درمان چابهار را برای روشن شدن ابعاد این موضوع منتشر نماید .

نظرات  (۲)

اره چون من پارتی نداشتم استخدام نشدم بقیه با پارتی رفتن جلووو پارتی من خداس ما بومیا همیشه حقمون ضایع شد خواهد شد اونایی ک اون بالا نشستن چرا پاسخگو نیستن من  منتظرر بودم برم سرکار کلی امیدداشتم اخر اینگونه جوابه ما باید داده بشه 
سلام دوستان من بومی چابهارم  رفتم زاهدان امتحان دادم ازمون قبول شدم ولی امروز خبررسید ب جای من یکی ازدوستان زابلی استخدام شد مسئولین چرا پاسخگو نیستن ایا حق ما اینگونه باید پایمال بشه خدا ازشون نگذره

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی