پایگاه خبری تحلیلی افق شرق

دیده بان شفافیت و عدالت سیستان و بلوچستان

پایگاه خبری تحلیلی افق شرق

دیده بان شفافیت و عدالت سیستان و بلوچستان

افق شرقی دیده بان شفافیت و عدالت در جنوب شرق ایران

پایگاه خبری تحلیلی افق شرق|Ofoghshargh.ir

آخرین مطالب

آقای اربابی نماینده مجلس نهم در پاسخ به برخی از حامیان تصمیم دانشگاه ایرانشهر که عنوان کردند این دبیرستان بدون مجوز و غیرقانونی تاسیس شده است توضیحاتی ارائه کردند .

ایشان ضمن ارائه تعدادی از نامه های اداری مربوط به اخذ مجوز مقامات مختلف کشوری و استانی ، بر قانونی بودن مجوز این دبیرستان تاکید کردند و افزودند :اگر همچنین چیزی وجود داشته و یکسال دانش آموزان و فرزندان مردم بصورت غیر قانونی در دبیرستان دانشگاه مشغول بودند پس درب اتاق مدیریت همچنین دانشگاهی را باید گل گرفت.اگر اتفاقی برای یکنفر از دانش آموزان می افتاد چه کسی پاسخگو بود؟


اما دبیرستان مذکور با شرایط کاملا قانونی(دستور وزیر علوم،مصوبه هیات امناء دانشگاه،درخواست رییس دانشگاه به اداره کل آموزش و پرورش،انعقاد تفاهم نامه بین دانشگاه و اداره کل آموزش و پرورش،صدور کد دبیرستان توسط مرکز برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش،واگذاری ساختمان و تجهیزات،راه اندازی خوابگاه،انتصاب رییس و کارکنان،صدور نامه توسط اداره کل امور آموزش سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و ...) راه اندازی شده است.

هدف از راه اندازی دبیرستان دانشگاه ،بمنظور جذب دانش آموزان نخبه شهرستان های سرباز،قصرقند و مهرستان بوده است که در نهایت تعداد زیادی صندلی دبیرستان دانشگاه ایرانشهر را بمنظور بهره گیری بیشتر دانش آموزان این شهرستان فراهم میکند.از طرفی تا سال گذشته رشته ریاضی و فیزیک در شهرستان سرباز دایر نبوده که توسط همین دبیرستان برای اولین بار در طول تاریخ بشریت راه اندازی گردید.

ساختمان و تجهیزات توسط آموزش و پرورش منطقه سرباز فراهم گردید.در سال تحصیلی گذشته کل هزینه خوابگاه و غذای دانش آموزان توسط دبیرستان آیت الله خامنه ای سرباز و خیرین تامین گردیده است و دانشگاه ریالی بجز حق التدریس پرداخت نکرده است (تا جایی که اطلاع دارم آن را هم کامل پرداخت نکرده است).

بهانه تامین خودرو را توسط خیرین داشتند که خودروی شخصی خود را به دانشگاه اهداء کردم.

سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تعهد کرده بود که در بودجه سال 95 ،مبلغی را برای دبیرستان به بودجه دانشگاه اضافه نماید.مسءول مربوطه سازمان مدیریت مدعی اضافه نمودن بودجه است اما دانشگاه قبول نمیکند.

علاوه بر تمامی تلاشهایم جهت افزایش 100 درصدی بودجه جاری و عمرانی دانشگاه در عرض 4 سال، سال گذشته نیز شخصا مبلغ یک میلیارد تومان در آخر سال برای دانشگاه مبلغی را گرفتم(بهمراه آقای دکتر گوری). به فرض عدم تحقق بودجه 200 میلیونی دبیرستان سرباز،تعطیلی آن با اینهمه بودجه ای که دانشگاه در اختیار دارد نمیتواند دیدگاه بودجه ای داشته باشد.

استقلال هیات امناء دانشگاه و هیات جذب دانشگاه از دانشگاه سیستان و بلوچستان که در سال گذشته به لطف خداوند و با فشارها و پیگیری های این حقیر محقق  گردید از بزرگترین افتخارات دوره نمایندگی ام است،کاری که حتی خود رییس دانشگاه و مدیران آن تاکنون باورشان نشده است.در اولین جلسه هیات امناء که شخصا حضور داشتم نسبت به تصویب دبیرستان اقدام شد.

راه اندازی دبیرستان دانشگاه حاصل تلاشهای بی وقفه ای بوده که به راحتی محقق نگردیده است تا عده ای بخواهند نسبت به تعطیلی آن اقدام نمایند.قطعا اقدام اینچنینی مرگ اجتماعی و سیاسی متولیان فعلی را رقم خواهد زد چون بازی با سرنوشت کودکان و فرزندان این سرزمین رنج دیده،جابجایی مدیران و معاونین و تسویه حسابهای سیاسی نیست که بتوان براحتی از آن گذشت.

بنابه گفته آقای استاد کردی به هنگام افتتاح دبیرستان دانشگاه سرباز،50 درصد این امکانات در راه اندازی دبیرستان دانشگاه ایرانشهر محقق نشده بود پس عدم بودجه و امکانات بهانه ای بیش نیست.

پروژه بعدی مدنظر دوستان دلسوزمان راه اندازی دبیرستان دانشگاه نیکشهر زیر نظر دانشگاه دریانوردی چابهار است که در مرحله نهایی است اما از اینطرف میبینیم که برخی به ظاهر مدعی ، تحمل قبلی ها را هم ندارند و ظاهرا تلاش برای عدم توسعه نیافتگی منطقه با خون برخی ها ادغام شده است.ظاهرا عنوان مدیر و مسءول وفادار به نظام اسلامی را یدک میکشند اما در نتیجه به این کشور و عزت آن با عملکردشان ضربه میزنند.

راه اندازی یک پروژه علمی و عمرانی کار سختی است اما خرابکاری زود انجام میشود.امیدوارم هیچکس در تخریب زیرساختهای توسعه منطقه نقشی نداشته باشد.


تصاویر مجوزهای قانونی دبیرستان دانشگاه سرباز



نظرات  (۱)

متاسفانه نماینده سابق هنوز با همون ادبیات بی ادبی و توهین آمیز که در شان خودشه داره با مدیران شهرستان صحبت میکنه.

تمام شد جناب آقای "دکتر" اربابی...

کاش یه نفر فقط یه نفر بیاد بپرسی تو این 4 سال چه کار مثبتی برای مردم حوزه انتخابیت کردی؟؟؟

فقط رابطه و لابی کثیف برای سرکار گذاشتن افراد نالایق و دون پایه تو جایگاه های حساس

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی