پایگاه خبری تحلیلی افق شرق

دیده بان شفافیت و عدالت سیستان و بلوچستان

پایگاه خبری تحلیلی افق شرق

دیده بان شفافیت و عدالت سیستان و بلوچستان

افق شرقی دیده بان شفافیت و عدالت در جنوب شرق ایران

پایگاه خبری تحلیلی افق شرق|Ofoghshargh.ir

آخرین مطالب

میری : طرح تحول موجب کاهش پاسخگویی به مردم شده است !

افق شرق|Ofoghshargh.ir | پنجشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۵، ۰۷:۲۵ ب.ظ

میری رئیس علوم پزشکی زاهدان اذعان کرد طرح تحول سلامت موجب کاهش پاسخگویی به مردم شده است ، ضاربان هم طی سخنانی گفت در چهار شهرستان حتی یک دندان پزشک نداریم

 دکتر «ایرج ضاربان» پیش از ظهر امروز(پنج‌شنبه 31 تیرماه) در دومین همایش معاونان غذا و دارو قطب هشتم کشور با حضور معاون وزیر در کرمان اظهار کرد: سیستان و بلوچستان با دو کشور مشکل‌دار افغانستان و پاکستان هم‌مرز است و مسائل زیادی در حوزه بهداشت و درمان داریم.


وی با بیان این‌که در چهار شهرستان، از مجموع شش شهرستان زیرمجموعه این دانشگاه، یک نفر دندانپزشک وجود ندارد، افزود: حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر رتبه هفتم دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را از نظر وسعت دارد و 772 هزار نفر جمعیت تحت پوشش را در شش شهرستان داریم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر تصریح کرد: از 2500 روستای حوزه علوم پزشکی ایرانشهر، 1660 روستا آب ندارند و با تانکر آبرسانی می‌شود.در این نشست «میری» رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز اظهار کرد: طرح تحول سلامت موجب امید زیادی در میان مردم استان ما شد که البته یکسری مشکلات را نیز از جمله کاهش پاسخگویی به‌دنبال داشته است.


وی افزود: گستردگی استان، جمعیت کم، هم‌مرز بودن با افغانستان و پاکستان، گرمای هوا و کمبود بارندگی مشکلاتی را برای بهداشت و درمان استان به وجود آورده است.میری با اشاره به مطالبات از بیمه و مشکلات حوزه دارو تصریح کرد: کمیته اختصاص خرید دارو را تشکیل داده‌ایم و در مدت کوتاهی بدهی‌ها کاهش یافته و داروهای مراکزی که نیاز نداشتند، به جاهای دیگر انتقال دادیم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خاطرنشان کرد: کنترل تجویز و مصرف دارو را در برنامه امسال داریم و 20 دارویی که بیشترین مصرف را داشتند، شناسایی کرده و مدیریت می‌کنیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی