پایگاه خبری تحلیلی افق شرق

دیده بان شفافیت و عدالت سیستان و بلوچستان

پایگاه خبری تحلیلی افق شرق

دیده بان شفافیت و عدالت سیستان و بلوچستان

افق شرقی دیده بان شفافیت و عدالت در جنوب شرق ایران

پایگاه خبری تحلیلی افق شرق|Ofoghshargh.ir

آخرین مطالب

نبود خدمات آتش نشانی هم چنان برای روستائیان معضل آفرین است

افق شرق|Ofoghshargh.ir | شنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۵، ۰۶:۴۷ ب.ظ

نبود خدمات آتش نشانی تاکنون خسارت جانی و مالی زیادی در روستا ها به بار آورده است که به دلیل بافت کشاورزی مستعد آتش سوزی هستند.


به گزارش باتک نیوز به نقل از تفتان ما؛رئیس شورای بخش ایرندگان خاش گفت: به دلیل عدم استقرار ایستگاه آتش نشانی در بخش ایرندگان شهرستان خاش 50 اصله نخل خرما این منطقه در شعله های آتش سوخت.


محسن دادکانی با بیان اینکه آتش سوزی نخلستان های بخش ایرندگان خاش بر اثر گرمای هوا و خشکسالی منطقه رخ داده است، اظهار کرد: بخشی از نخلستان های روستای جنگل در حاشیه رودخانه بخش ایرندگان طعمه حریق شدند که خوشبختانه با تلاش نیروهای مردمی و آتش نشانی، این آتش سوزی مهار و خاموش شد.


♻وی با بیان اینکه با توجه به حجم وسیعی از آتش نمی توان به درستی برآورد کرد که چه میزان از باغات خسارت دیدند، تصریح کرد: خسارات بسیار زیادی به این نخلستان ها و زمین های کشاورزی وارد شده و در این حادثه 50 نخل خرما در آتش نابود و به 20 درصد سایر نخل ها نیز آسیب وارد شده است و با توجه به باردهی هرنخل خرما  در یک فصل که به طور میانگین 50 کیلوگرم خرما محصول می دهد.


دادکانی با بیان اینکه در این آتش‌سوزی نیروهای مردمی، شوراها و با ابزارآلات ابتدایی و دست وارد عرصه شدند و تلاش کردند که آتش را خاموش کنند، گفت: متاسفانه نیروهای اعزامی آتش نشانی با توجه به بعد مسافت 95 کیلومتری از شهر خاش و نیز خراب بودن مسیر جاده پس از گذشت یکساعت و نیم به محل آتش سوزی رسیدند و پس از چهارساعت آتش را مهار کردند.


  • افق شرق|Ofoghshargh.ir

آتش سوزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی