پایگاه خبری تحلیلی افق شرق

دیده بان شفافیت و عدالت سیستان و بلوچستان

پایگاه خبری تحلیلی افق شرق

دیده بان شفافیت و عدالت سیستان و بلوچستان

افق شرقی دیده بان شفافیت و عدالت در جنوب شرق ایران

پایگاه خبری تحلیلی افق شرق|Ofoghshargh.ir

آخرین مطالب

مولوی عبدالحمید:آزادی های قانونی محترم شمرده شود

افق شرق|Ofoghshargh.ir | پنجشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۵، ۰۶:۵۴ ق.ظ

سخنان امام جمعه زاهدان در نماز عید فطر :

◀️انتظار ما از رهبر معظم انقلاب و ریاست محترم جمهور که آنان را دلسوز خودمان می‌دانیم، آن است که بیشتر به خواسته‌های ما رسیدگی کنند و تلاش کنند تا تبعیض‌ها برطرف شوند. 


◀️ما می‌خواهیم در واگذاری مسئولیت‌ها به اهل‌سنت هم توجه شود. فرزندان ما مشتاق هستند که با استخدام در نیروهای مسلح از کشور و تمامیت ارضی کشورشان دفاع کنند و در این راه شهید شوند.


◀️ در استخدام نیروهای مسلح از قومیت‌های مختلف استفاده شود، زیرا در قومیت‌های ایرانی اعم از شیعه و سنی شجاعت موجود است. 


◀️ایشان خاطرنشان ساختند: اگر خدای‌ناکرده روزی کشور ما مورد حمله قرار گیرد مطمئن باشید برای دفاع از تمامیت ارضی کشور در صف مقدم حضور خواهیم داشت. تاریخ نشان می‌دهد که مردم ما،‌ اعم از شیعه و سنی، وطن‌فروش نیستند، به‌ویژه اهل‌سنت که در مرزها سکونت دارند وطن‌فروش نیستند و اجازه تجاوز دشمن به خاک کشور را نمی‌دهند.


◀️امام جمعه اهل‌سنت زاهدان در ادامه به «آزادی‌های قانونی اهل‌سنت» تاکید کردند و گفتند: انتظار داریم آزادی‌هایی که قانون اساسی، به‌ویژه در بخش‌های مذهبی به ما داده است رعایت شوند. جلوی تندروهای شیعه و سنی گرفته شود. 


◀️همانطور که رهبر معظم انقلاب سخن زیبایی گفتند که اهانت به ازواج مطهرات، اهانت به پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم است. ما به همین نوع نگاه در بین سایر مسئولین نظام نیاز داریم.


◀️مولانا عبدالحمید در پایان تاکید کردند: ما می‌خواهیم برادران اهل‌سنت در هر جایی از کشور که زندگی می‌کنند بتوانند با آزادی کامل و بدون دغدغه نمازهای‌شان را برگزار کنند و الله تعالی را عبادت کنند. ما دلسوز ملت و نظام هستیم و این سخنان را از روی دلسوزی و احساس مسئولیت می‌زنیم. ما می‌خواهیم که همان حقوق قانونی ما به ما داده شود.

  • افق شرق|Ofoghshargh.ir

مولوی عبدالحمید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی