پایگاه خبری تحلیلی افق شرق

دیده بان شفافیت و عدالت سیستان و بلوچستان

پایگاه خبری تحلیلی افق شرق

دیده بان شفافیت و عدالت سیستان و بلوچستان

افق شرقی دیده بان شفافیت و عدالت در جنوب شرق ایران

پایگاه خبری تحلیلی افق شرق|Ofoghshargh.ir

آخرین مطالب

ضعف زیرساخت های سرباز در ماه مبارک رمضان 7 قربانی گرفت

افق شرق|Ofoghshargh.ir | دوشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۲۹ ق.ظ

متاسفانه در این ماه که هنوز چند روزی از آن باقی مانده است در حوادث مختلفی 7 نفر از اهالی این شهرستان جان خود را از دست دادند

1⃣در 12رمضان با سقوط یک وانت تویوتا در جاده غیر استاندارد و بدون حفاظ ایمنی کلات. کپک. گوردر به داخل دره ، یک کودک کلاس پنجم به نام عمران اربابی و یک جوان به نام عبدالغنی اربابی جان خود را از دست دادند.

2⃣در بیست و چهارمین روز از ماه مبارک رمضان در روستای باتک دو جوان در شعله های اتش  سوختند. جوانان که اگر امکان اشتغال در مشاغل مناسب داشتند هیچگاه به شغل کاذب بنزین فروشی روی نمی آوردند .به گفته دوستان یکی از این جوانان یعنی نسیم حسین زهی که برای استخدام در اورژانس جاده ای محل زندگیش داوطلب شده بدلایل نامعلومی مورد پذیرش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار نگرفت .شاید اگر در مورد وی عدالت به اجرا درآمده بود ، بجای بستر مرگ الان در کنار خانواده اش بود .

3⃣در بیست و چهارمین روز از ماه مبارک رمضان شاهد قربانی شدن علیرضا بزرگزاده  در روستای کشاری بودیم که تنها جرمش این بود که رفته بود تا برای سفره افطار خانواده اش یک گالن اب بیاورد. اگر فکری به حال تامین اب شرب و بهداشتی مردم محروم این روستا میکردید که از حقوق اولیه انسانهاست و یا اگر در ساماندهی تمساحها تدبیری میاندیشیدید این اتفاق را شاهد نبودیم و علیرضا الان در کنار پدر و مادرش با خوشحالی منتظر پوشیدن لباسهایش بود که برای عید اماده شده بودند. 


4⃣در روز بیست و هفتم ماه رمضان در روستای چوروک شاهد اتفاق ناگواری در بخش برق بودیم که دو عزیز یعنی مولوی توحیدی امام جمعه ان روستا و  انیسه رئیسی خردسال کشته شدند. اداره برق اما با وجود اینکه فرسودگی سیستم انتقال برق را پذیرفت اما هیچگاه از این اتفاق عذرخواهی نکرد و مسئولیت مرگ این عزیزان و خسارت های وارده را قبول نکرده است .

این اتفاقات شبکه های اجتماعی شهرستان سرباز را به شدت تحت تاثیر قرار داده اند و بسیاری از مردم کوتاهی مسئولین دولتی را عامل ضعف های زیر ساختی این منطقه می دانند و انتقادات شدیدی را متوجه فرماندار شهرستان میکنند که به جای تدبیر برای حل مشکلات مردم به شدت درگیر مسایل سیاسی شده است و تدبیری برای حل مشکلات شهرستان ندارد .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی