پایگاه خبری تحلیلی افق شرق

دیده بان شفافیت و عدالت سیستان و بلوچستان

پایگاه خبری تحلیلی افق شرق

دیده بان شفافیت و عدالت سیستان و بلوچستان

افق شرقی دیده بان شفافیت و عدالت در جنوب شرق ایران

پایگاه خبری تحلیلی افق شرق|Ofoghshargh.ir

آخرین مطالب

یکی از تشکل های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از وضعیت فرهنگی این دانشگاه و فضای امنیتی حاکم بر دانشگاه انتقاد کرد .

در بخشی از این نامه آمده است :

شرایط اقتصادی که شما از دولت قبل تحویل گرفتید ویرانه ای بود که لاشخورها درش جای گرفته بودند و بجان بیت المال افتاده بودند امثال خاوری ،زنجانی و دیگران فقط کسانی بودند که زمینه برای سؤ استفاده آنان فراهم شده بود،مامتاسفیم که معاونین ریاست محترم جمهور حتی معاون اول آقای احمدی نژاد امروز به جرم اختلاس در زندان به سر میبرند این یعنی فساد دولتی و سیستماتیک در کشور بی داد میکرد و میکند فیش هایی که امروز همه کشور را در گیر کرده اندببینید ریشه آش به کجا برمیگردد؟

امروز باید ملت بداند دولت١١در چه شرایطی آمده ،تفاوت قیمّت نفت امروز و سال٩٠را برای مردم شرح دهیم تا مردم بدانند در چه شرایطی کشور اداره میشود.
همه این ها و خیلی دیگر از مسائل خوب اما جناب آقای دکتر روحانی ما نقدهایی بر برخی عملکرد هایی شما و زیرمجموعه شما داریم.

١.جناب دکتر روحانی ما میدانیم شرایط سیاسی کشور تغییر کرده فضا سیاسی بازترشده تشکل ها و احزاب فعال تَر شدند اما فضا نه تنها أمن نشده که امنیتی تَر شده امروز رییس جمهور سابق این کشور را که در رییس جمهور شدن شما اساسی ترین تأثیر را داشت ، برای او محدودیت های خلاف قانونی در نظر گرفتند،جناب دکتر روحانی شما سوگندیاد کردید تا حافظ قانون اساسی باشید حالا ما انتظار داریم برای ملت توضیح زهید مگر قوه قضاییه یا دادستان محترم میتوانند در نقش قانون گذار باشند و بدون تشکیل دادگاه محدودیت وضع کنند؟!

٢.جناب دکتر روحانی ماانتظار داشتیم سرهنگ ها از دانشگاه بروند نه این که فقط پوتین های  خود را بیرون دانشگاه بگذارند و خود در دانشگاه نظامی گری کنند.
رییس جمهور روحانی متأسفیم که درشوای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان معاونت فرهنگی ومسئولیت نمایندگی نهاد رهبری دانشگاه هم صدا إعلام میکنند ریاست جمهور با رهبری مشکل دَارد ،این همان حرفیست که رسانه های صهونیسم اعلام میکنند چه شده که مسول نهاد رهبری یک دانشگاه و مسول فرهنگ آن هم صدا با آن رسانه ها شدند؟ اگر رهبری چنین تناقضی را حس کرده چرا مردم را به همدلی با دولت ترغیب میکنند،چرا به برخی ها هشدار میدهند دنبال بهم زدن همدلی دولت و ملت نباشند؟مگر اینان بهتر ازرهبری میبنند وحس میکنند؟!

جناب دکتر روحانی در دولت شما معاونت فرهنگی دانشگاه وزارت خانه مطبوع خودش یعنی وزارت بهداشت را مخالف مصالح نظام معرفی میکند.
کسی که عملا باسیاست های شما مخالف است شما را ضد رهبری میداند و سال ها در حراست دانشگاه بوده است و حتی در دولت قبل در سمت معاونت فرهنگی یک سال دوام نیاورده سرپرستی فرهنگ یک دانشگاه را عهده دار شده است. از وزیربهداشت بخواهید از دکتر میری بپرسندچه شد که ایشان معاون ایشون شدند؟بخواهید در موردترکیب شورا فرهنگی توضیح دهد.
جناب رییس جمهور درخواست داریم در خصوص مسائل فرهنگی این دانشگاه دستور برسی جدی دهید.

٣.ما انتظار داشتیم در زمان دولت شما دخالت های نهاد خارج دانشگاهی در دانشگاه در دانشگاه تمام شود نه این که کسانی از … (نهادی خاص) در محیط دانشگاه اعضا یک تشکل را تهدید کنند .انتظار نداشتیم از دادستانی در خصوص مسائل دانشگاه وارد شود و تهدید به برخورد کند و معاونت فرهنگی یک دانشگاه از دادستانی در خصوص یک نشریه دانشجویی استعلام بگیرند و شفاها درخواست برخورد کنند.

جناب رییس جمهور دانشگاه ها از بی قانونی و تبعیض رنج میبرند.
ما وطیفه خودمیدانیم از هرچه به مصلحت ملت باشد حمایت کنیم به همین منظور از کلیت دولت در هرتریبونی دفاع خواهیم کرد اما تیم رسانه دولت نیز باید قوی تَر عمل کند و عملکرد دولت رابرای مردم توضیح دهند.

جناب رییس جمهور شما قول هایی دادید که هنوز ما نتیجه ای ندیدیم اما  از یادمان نرفته آن قول ها و امیدواریم شما هم فراموش نکرده باشید.
درپناه حضرت حق موفق باشید.

“وَالَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنینَ”

باتشکر
امین اله ریگی
دبیرانجمن اسلامی دانشجویان پیروخط امام(س)علوم پزشکی زاهدان


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی