پایگاه خبری تحلیلی افق شرق

دیده بان شفافیت و عدالت سیستان و بلوچستان

پایگاه خبری تحلیلی افق شرق

دیده بان شفافیت و عدالت سیستان و بلوچستان

افق شرقی دیده بان شفافیت و عدالت در جنوب شرق ایران

پایگاه خبری تحلیلی افق شرق|Ofoghshargh.ir

آخرین مطالب

پشت پرده تعطیلی دبیرستان دانشگاه سرباز

افق شرق|Ofoghshargh.ir | پنجشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۵، ۰۸:۴۳ ب.ظ

چندی پیش خبری در باتک نیوز منتشر شد که از تعطیلی دبیرستان دانشگاه سرباز خبر میداد ، پس از آن بیانیه های ریاست دانشگاه ولایت و نماینده سابق مجلس خطاب به یکدیگر جزئیات بیشتری را به آگاهی مردم رسانید.

اختصاصی باتک نیوز ، دانشگاه ولایت طی بیانیه ای عدم تخصیص ردیف بودجه مستقل را منجر به تعطیلی دبیرستان وابسته به خود در سرباز دانست ، از طرف دیگر نماینده مجلس نهم در جواب آن دانشگاه اعلام کرد تا کنون برای هیچ دبیرستانی ردیف مستقل در قانون بودجه در نظر گرفته نشده و برای تمام دبیرستان های وابسته به هر دانشگاه فقط یک ردیف بودجه در نظر گرفته شده و در تمام دانشگاه ها به همین صورت است و نیازی نیست برای دبیر ستان دانشگاه سرباز استثنایی صورت بگیرد .

اما گزارش های رسیده به باتک نیوز نشان میدهد ، از سال تحصیلی گذشته مدیران زیرمجموعه دانشگاه ایرانشهر تصمیم به تعطیلی دبیرستان سرباز گرفته بودند  و با پایان مجلس نهم سعی داشتند تصمیم خود را عملی کنند .

با برگزاری آزمون ورودی دبیرستان دانشگاه سرباز ، که علل قاعده و مانند سایر آزمون های ورودی باید براساس اصل رقابت و رتبه اخذ شده باشد ، نتایج اعلام شده تعجب همگان را برانگیخت ، طبق نتایج اعلامی فقط 8 نفر حائز شرایط قبولی در این دبیرستان شدند .

این در شرایطی است که قبولی در مدارس خاص مانند دبیرستان دانشگاه و یا مدارس نمونه دولتی ، به ظرفیت و رتبه افراد بستگی دارد نه صرفا نمره کسب شده ، بطور مثال اگر 40 نفر ظرفیت وجود داشته باشد از بین افراد شرکت کننده در آزمون 40 نفر اول صرف نظر از نمره اخذ شده مورد پذیرش قرار میگیرند ، اما برگزار کنندگان این آزمون که از قبل تصمیم خود را گرفته بودند ، با اعلام این نتیجه اعلام کردند چون حدنصاب لازم برای تشکیل دبیرستان به دست نیامده ، 8 نفر قبول شده در دبیرستان دانشگاه سرباز باید برای تحصیل به دبیرستان ایرانشهر مراجعه کنند .

اما این تخلف آشکار از دید مردم و دانش آموزان این خطه مغفول نماند اما باید دید دلیل مدیران ایرانشهر برای به تعطیلی کشاندن دبیرستان دانشگاه سرباز چیست ؟ دو دلیل را میتوان برای این مسئله متصور بود :

یک . عدم مسئولیت پذیری مدیران دانشگاه ، طبق گزارش های رسیده از دانشگاه ولایت و همچنین به نقل از نماینده مردم ایرانشهر در مجلس نهم  ، با توجه به سکونت خانواده ریاست دانشگاه در بیرجند و مسئولیت هایی که گویا در زاهدان دارد ، بیشتر ایام هفته را در سفر به سر میبرد و عملا از اتفاقات حیطه تحت مدیریت خود بی خبر است  ، نتیجتا علاقه ای به گسترش حوزه تحت مسئولیت خود ندارد .

دو - دبیرستان دانشگاه ایرانشهر از شهرستان های ایرانشهر ، سرباز ، دلگان ، فنوج ، نیکشهر با حوزه جمعیتی بالغ بر هفتصد هزار نفر ، دانش آموز میپذیرد و عملا نخبه ترین های این مناطق در رقابتی فشرده این دبیرستان را برای تحصیل خود انتخاب میکنند ، که تجربه کسب رتبه های سه رقمی ، دو رقمی و تک رقمی توسط دانش آموزان این مناطق خصوصا شهرستان سرباز منجر شده است ، همواره مدیران دبیرستان های دانشگاه ایرانشهر نتیجه عملکرد خود را در گرو عملکرد نخبگان با استعداد  مناطق علل خصوص سرباز ببینند و وقتی این دانش آموزان در شهرهای خودشان از امکانات آموزشی بهره ببرند عملا نتیجه عملکرد مدیران دبیرستان ایرانشهر تحت تاثیر قرار خواهد گرفت ، چرا که آنها همیشه رتبه های  نخبگان در دانشگاه را به عملکرد خود گره میزنند به همین جهت علاقه ای ندارند که دانش آموزان نخبه سربازی به دبیرستان دیگری بروند .

البته مدیری که عملکرد خود را نه در گسترش امکانات آموزشی دانش آموزان این خطه  ، بلکه پنهان شدن در پس عدد و رقم ها میداند بعید هم نیست این چنین اقدام کند .


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی