پایگاه خبری تحلیلی افق شرق

دیده بان شفافیت و عدالت سیستان و بلوچستان

پایگاه خبری تحلیلی افق شرق

دیده بان شفافیت و عدالت سیستان و بلوچستان

افق شرقی دیده بان شفافیت و عدالت در جنوب شرق ایران

پایگاه خبری تحلیلی افق شرق|Ofoghshargh.ir

آخرین مطالب

ابهامات گسترده در آزمون ورودی بهیاری ایرانشهر و اعتراضات داوطلبین

افق شرق|Ofoghshargh.ir | سه شنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۵، ۰۴:۰۹ ب.ظ

چندی پیش آزمون ورودی دبیرستان به یاری ایرانشهر برگزار گردید که ابهامات گسترده ای را در پی داشت ، اینکه چرا سهمیه برای شهرستانهای حوزه علوم پزشکی ایرانشهر  در نظر گرفته نشده است درحالی که فارق التحصیلان آن مرکز در شهرستانهای مختلفی همچون سرباز ، دلگان و فنوج و برای خدمت در مراکز درمانی استخدام میشوند .

در این رابطه عده ای از داوطلبین ورود به این مرکز آموز بهیاری به نگارش نامه ای به ابهامات و تبعیضات برگزاری این آزمون اعتراض کنند ، یکی از نکاتی که در این نامه ذکر شده است اعلام نتایج افراد قبولی این آزمون در کمتر از 24 ساعت است درحالی که ریز نمرات افراد هیچگاه اعلام نمی گردد .

متن کامل این نامه که نسخه از آن به باتک نیوز رسیده است، به شرح زیر است :

به نام خالق بی همتا

یکی از فرصت های بسیار مناسب تحصیلی و شغلی که برای جمع زیادی از مشتاقان در مقطع متوسطه در بلوچستان فرآهم شده است و  از آنجائیکه یکی از راههای ارتقا سطح سلامتی و شاخص های بهداشتی جامعه گسترش مراکز آموزش بهداری جهت تامین نیروی انسانی متخصص مورد نیاز میباشد و مایه خوشحالی است که در جنوب بلوچستان در شهرستان ایرانشهر چندین سال پیش هنرستان بهیاری به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز راه اندازی شده و در چند سال اخیر به جهت افزایش تعداد داوطلبان تحصیل در این واحد از طریق آزمون مبادرت به پذیرش هنر جو می نماید و قبلا آزمون در مرکز استان برنامه ریزی و اجرا می شد و با استقلال دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر که مایه خوشحالی است در سال قبل و سال جاری آزمون توسط علوم پزشکی ایرانشهر برگزار شد که با اعتراض مردم به حیث چگونگی برگزاری آزمون و نحوه اعلام نتایج و سوالات دیگری از نظر صحت و سقم  مواجه که به شرح زیر اعلام میگردد.

1-  آزمون متقارن با برگزاری روز کنکور که خیلی از اولیا دغدغه کنکور برای فرزندانشان را داشته اند برنامه ریزی شده است.

 همچنین با توجه به اینکه مجموع شرکت کنندگان ۱۵۱۰ نفر ، که ۸۲۰ پسر و ۶۹۰ دختر .

آیا یک مکان مثل دبیرستان فاروق اعظم گنجایش همه ی پسران را نداشته یا دبیرستان توحید یا دانشگاه آزاد همه ی شرکت کنندگان را نمیتوانست جا بدهد، واین خود موجب شک و شبهه شده که گروهی خاص از شرکت کنندگان در یک مدرسه گردآوری شده و...

2- یکی از اهداف تربیت نیروی بهیاری جبران کمبود نیروی انسانی در مناطق محروم و دورافتاده بلوچستان است  و حال با این وجود چرا برای هر شهرستان سهمیه خاص بومی به نسبت نیاز درنظر گرفته نشده تا داوطلبان به طور عادلانه و حسب کیفیت آموزشی محل تحصیل با هم رقابت کنند؟ آیاا این نمیتواند دلیل ضعف حوزه معاونت آموزشی دانشکده تلقی شود؟!

3- سوالات آزمون از سوی چه  گروهی و بر اساس کدام استاندارد ها تهیه و آیا دستورالعملهای حفاظتی رعایت شده است؟

4- چگونه در کمتر از ۲۴ ساعت از برگزاری آزمون  نتایج به طور معجزه آسا اعلام شدند؟!! جمع آوری و تصحیح اوراق رتبه بندی و اعلام نتایج به سرعت برق و باد بود! چه خوب است متولیان دانشکده تجارب ارزنده خویش در این خصوص را در اختیار سازمان سنجش قرار دهند تا در دیگر کنکورها  از آن  استفاده نمایند‼‼‼

5- زمانی که آزمون و مراحل مختلف آن در زاهدان برگزار می شدند دغدغه ها بسیار کمتر بوده، و آیا با استقلال دانشکده ایرانشهر نباید این مشکلات کمرنگتر جلوه دهند؟!

6- ملاک و معیارهای برگزاری مصاحبه آزمون بهیاری  چیست؟

7- چگونه است از چند شهرستان محروم مثل قصرقند و فنوج و.سرباز و دلگان با وجود اینکه شاخصها و رتبه های تحصیلی به گواه آمارهای آموزش و پرورش ارتقای چشمگیری داشته است قبول شدگان  آزمون  از این مناطق به تعداد انگشتان دو دست هم نمیرسد؟

8-  جناب دکتر ضاربان عزیز دغدغه ها و سوالات و حواشی پیرامون دانشکده کی تمام خواهد شد؟ به چه قیمتی جنابعالی می خواهید کرسی ریاست را حفظ نمایید؟ به قیمت پایمال شدن حقوق غربا و مستضعفین از سوی مجموعه تحت امر؟

امیدواریم جنابعالی و معاونت محترم آموزشی این دغدغه ها را مغرضانه تلقی ننموده و با کمال میل جهت رفع آنان گام بردارید.

از استاندار فرهیخته و وزیر توانمند و دلسوز بهداشت و درمان استمداد می طلبیم.

اصل نامه ممهور به مهر تعدادی از شورهای اسلامی منطقه به دفتر رییس دانشکده، استانداری و وزارت بهداشت ارسال شده است.


جمعی از اولیای داوطلبان هنرستان بهیاری


لازم به ذکر است پیش از این نیز در مورد شیوه های برگزاری آزمون های استخدامی و ورودی به مراکز آموزش سلامت استان مطرح شده بود که نشان از نامناسب  بودن شیوه های برگزاری آزمون ها توسط دانشگاههای علوم پزشکی استان دارد و البته نکته قابل تامل اینجاست چرا با وجود اینکه آزمون های ورودی و استخدامی سایر نهادهای دولتی توسط سازمان سنجش صورت میکرد آزمون های دانشگاههای علوم پزشکی استان مانند ایرانشهر و زاهدان توسط مسئولین خود این مراکز انجام میگیرد و همواره به نارضایتی ها و ابهامات دامن میزنند .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی