پایگاه خبری تحلیلی افق شرق

دیده بان شفافیت و عدالت سیستان و بلوچستان

پایگاه خبری تحلیلی افق شرق

دیده بان شفافیت و عدالت سیستان و بلوچستان

افق شرقی دیده بان شفافیت و عدالت در جنوب شرق ایران

پایگاه خبری تحلیلی افق شرق|Ofoghshargh.ir

آخرین مطالب

سهمیه پزشکی و بهورزی 80 نفری دانشگاه زابل به اهالی افغانستان

افق شرق|Ofoghshargh.ir | يكشنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۲۱ ب.ظ

پیرو حضور والی نیمروز به شهرستان چابهار ، دانشگاه زابل از هدیه سهمیه پزشکی و بهورزی 80 نفری به اهالی افغانستان خبر داد ، این در حالی است که سیستان و بلوچستان از جمله استان های محروم از لحاظ تعداد نیروهای درمانی و پزشکان است. 

به گزارش باتک نیوز به نقل از دانشگاه علوم پزشکی زابل ؛ پیرو مکاتبه استانداری سیستان و  بلوچستان جهت حضور دانشگاه علوم پزشکی زابل در جلسات تخصصی در شهرستان چابهار با  والی نیمروز افغانستان و هیئت همراه به منظور فراهم نمودن بستر همکاری بیشتر بین دو استان ، از سوی  دانشگاه معاون توسعه مدیریت و منابع و همچنین نماینده رییس دانشگاه در امور گردشگری سلامت ، جذب و پذیرش بهورز و دانشجو از افغانستان به این جلسات اعزام شدند. که موارد ذیل پس از بررسی جهت انعقاد یادداشت تفاهم مورد تایید قرار گرفت :

1 . دانشگاه علوم پزشکی زابل آمادگی دارد در 12 رشته پزشکی و پیراپزشکی در هر رشته 5 دانشجوی افغان را از مهر ماه امسال جذب نماید .

2 . دانشگاه علوم پزشکی زابل آمادگی دارد در هر ترم تحصیلی از مهرماه سال جاری  تعداد 20 نفر دانش آموز بهورزی افغان برای هر کدام از شهرستان های زابل و زهک جذب نماید .

3 . دانشگاه علوم پزشکی زابل می تواند جهت بالا بردن اطلاعات علمی و راندمان بهداشت و درمان سمینارها و کنفرانس های علمی مشترک برگزار نماید .

4 . دانشگاه علوم پزشکی زابل می تواند جهت دوره های کوتاه مدت تخصصی یک روزه یا دو روزه در ولایت نیمروز نیروی استاد یا متخصص لازم را اعزام نماید .

5 . دانشگاه علوم پزشکی زابل می تواند هم زمان با برگزاری طرح واکسیناسیون فلج اطفال در ایران ، این طرح را در ولایت نیمروز افغانستان برگزار نماید .

6 . دانشگاه علوم پزشکی زابل می تواند بیمارانی را که از طریق صحت عامه افغانستان با تایید مرزبانی آن کشور به ما معرفی می شوند را مداوا و درمان نماید .

7 . دانشگاه علوم پزشکی زابل پیشنهاد داد تا در بحران های بیماری های مسری خطرناک و نیز ریزگردها ستاد بحران مشترک فی ما بین استان س و ب و ولایت نیمروز افغانستان برگزار گردد .

ای کاش مسئولین دانشگاه زابل به جای ارایه سهمیه تحصیل رایگان به کشور افغانستان که با بستن آب هیرمند ، زمینه خشکسالی و بیماری هزاران نفر از اهالی زابل را فراهم کردند ، این سهمیه را به مردم هم استانی خود ارائه میدادند تا زمینه افزایش شاخص های بهداشتی منطقه فراهم آید و دیگر شاهد بیشترین مرگ و میر مادران باردار و نوزادان در این استان نباشیم .

 

نظرات  (۱)

سایت بروزی دارید
موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی