پایگاه خبری تحلیلی افق شرق

دیده بان شفافیت و عدالت سیستان و بلوچستان

پایگاه خبری تحلیلی افق شرق

دیده بان شفافیت و عدالت سیستان و بلوچستان

افق شرقی دیده بان شفافیت و عدالت در جنوب شرق ایران

پایگاه خبری تحلیلی افق شرق|Ofoghshargh.ir

آخرین مطالب

گرد و خاک در زابل ، تعطیلی پرواز در ایرانشهر

افق شرق|Ofoghshargh.ir | جمعه, ۲۵ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۳۰ ب.ظ

یک سالی است که پروازهای ایرانشهر به طریق از طریق زابل انجام انجام میگیرد این مسئله موجب شده در فصل تابستان و شروع طوفانهای زابل ، پرواز های ایرانشهر لغو گردد هرچند که فاصله این دو شهر بیش از 900 کیلومتر است و از طرف دیگر کمترین مسافر در مسیر ایرانشهر زابل و بالعکس وجود دارد ، اما مسئولین همچنان اصرار دارند پرواز های ایرانشهر به تهران از طریق زابل صورت بگیرد که هم منجر به دوری مسیر و افزایش مصرف سوخت میگردد هم منجر به تضییع حقوق مسافران ایرانشهر در فصل طوفان های زابل میشود .لازم به ذکر است در گذشته پرواز ایرانشهر به تهران از طریق سیرجان صورت می گرفت.

 

امروز  به علت نامساعد بودن شرایط جوی و  وزش باد و طوفان و کاهش دید در شمال استان (زابل) پرواز تهران به ایرانشهر لغو شد . 

و این موضوع موجب شد مسافران هوایی ایرانشهر از تهران ضمن  تحمل  زحمات  فراوان و بی خوابی ، از نظر  مالی و اقتصادی متضرر شوند . 

 این چنین رویدادها  بارها برای مسافران هوایی ایرانشهری اتفاق افتاده است . ولی بدلیل سکوت مردم محترم (مسافرین هوایی) ایرانشهری دستورالعمل حقوق مسافران هوایی جهت احقاق حق مسافران اجرا نمی گردد . 

شرکت هواپیمایی ماهان به تعهدات خویش در قبال لغو پرواز عمل نکند . 

حقوق مسافران هوایی ایرانشهری براحتی تضیع گردد .

طبق دستورالعمل حقوق مسافران داخلی در صورت لغو پرواز به علت نامساعد بودن شرایط جوی شرکت هواپیمایی موظف است ضمن پذیرایی از  مسافران ، آنان را با سایر پرواز های مشابه ، خدمات پرواز ارایه نماید . 

در پرواز  شماره 1085 تاریخ 1395/4/24 با سه ساعت تاخیر  از زمان تعیین شده  پرواز ،  موضوع ابطال پرواز به اطلاع مسافرین رسید متاسفانه اکثر مسافران بدون اعتراض و مقاومت فرودگاه را ترک گفتند . 

فقط تعداد 12 نفر از مسافرین  نحوه لغو پرواز را  به  مسئولین محترم ترمینال ابلاغ کردند. این گروه دوازده نفری بمنظور اعتراض از این عملکرد شرکت هواپیمایی ماهان ،  از مسئولین و مدیریت  ترمینال  خواستند،  هواپیما را جهت فرود در فرودگاه زاهدان و یا مستقیما" به فرودگاه ایرانشهر آماده کنند 

مسئولین اظهار داشتند بعلت فقدان جایگاه سوخت در فرودگاه ایرانشهر پرواز مستقیم به ایرانشهر مقدور نیست 

و نیز بعلت تعداد کم مسافران همچنین پرواز به زاهدان  مقرون بصرفه نیست و اظهار داشتند  اگر چنانچه تمام مسافران می ماندند شاید یک کاری برای تان می کردیم .

خلاصه اصرار 12 نفر مسافر هوایی امروز پنجشنبه 1395/4/24 از تهران به ایرانشهر جهت احقاق حقوق شان بجایی نرسید موحب شد  تعدادی از مسافران با عصابنیت و مشاجره  واکنش نشان دهند و سرانجام با مداخله پلیس فرودگاه قضیه با ناکامی مسافران خاتمه یافت . 

پیشنهاد می گردد جهت جلوگیری از چنین رویدادهای  اقدامات زیر در لاین هوایی ایرانشهر صورت گیرد : 

1- تغییر مسیر پرواز از فرودگاه زابل به فرودگاه های دیگر (زاهدان، بم ، سیرجان  ) 

2- پیگیری جهت راه اندازی جایگاه سوخت گیری و تامین مخزن سوخت رساتی هواپیما  در فرودگاه ایرانشهر وبمنظور برقراری پرواز مستقیم از تهران به ایرانشهر و بلعکس 

3- تغییر شرکت هواپیمایی از شرکت هواپیمایی ماهان به شرکت هواپیمایی متعهد دیگری و با حسن سابقه خدمت  مطلوب 

4- افزایش تعداد پرواز ها در لاین هوایی ایرانشهر 

در پایان جهت مزید استحضار  اعلام می دارم با توجه به اینکه مردم محترم شهرستان های ایرانشهر ، نیکشهر ، سرباز ، دلگان ، فنوج ، قصرقند ، با جمعیتی بالغ بر 800000نفر بایستی خدمات مطلوب هوایی دریافت نمایند و حق مسلم مردم شریف این شهرستان هاست  . و از طرفی ارائه و در دسترس قرار دادن خدمات هوایى مطلوب در رشد و شکوفائى اقتصادى ، اجتماعى ، آموزشى منطقه تاثیر مستقیم دارد . 

 بعلت استقرار فرماندارى ویژه و اداره  کل راه و ترابری در ایرانشهر و نیز وجود دانشگاه های علوم پزشکی ، دانشگاه  ولایت و دانشگاه آزاد ارتقاء فرودگاه ایرانشهر و اصلاح خدمات هوایی جهت تامین خدمات هوایی مطلوب بسیار ضروری است.

 بدینوسیله  از بزرگوارانی که ارتباط مستقیم با جناب آقای دکتر امینی فرد نماینده محترم مردم شریف ایرانشهر ،سرباز ، دلگان ، فنوج  دارند خواهشمند است مراتب را به استحضار ایشان برسانند . تا از سوی ایشان دستور  پیگیری لازم مبذول صادر گردد.

هدایت الله محمدزائى



  • افق شرق|Ofoghshargh.ir

ایرانشهر

زابل

پرواز

گرد و خاک

نظرات  (۱)

سلام. مطلب بالا اینقدر غلط علمی و جغرافیایی داشت و مملو از دروغ و بزرگنمایی بود. متاسفانه مردم هم بدون فکر کردن این مطالبو میخونن و قبول میکنن!!!اگه واقعا رسانه بی طرفی و هدفت روشن شدن حقایقه منتشرش کن و الا...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی